Chrám Matky Boží v Paříži požár přežil, ale Amerika bez následování Ježíše přežít nemůže a skutečná demokracie také ne.
Bez populistického povstání husitů, by totiž nebylo ani americké revoluce a Spojených států, vysvětlil na semináři na Novotného lávce velvyslanec Eisen. Novověk začal třesknutím cepů do přileb agresorů.
Československo navazovalo na husitské tradice a Žižkův Polní řád, dokument stále ještě nedoceněné esoterické hodnoty, takže se zařadilo mezi vítězné velmoci druhé světové války po boku Spojených států, Sovětského svazu a Číny, ale studená válka a její ukončení jej uvrhlo do područí okupované země bez vlastní ústavy, tudíž je nutné se v regionu a celém humanistickém světě opřít o Zlatou bulu křesťanského císaře a krále Karla IV., kde je zvolený český král prvním ze světských kurfiřtů.
Trojité ponížení člověka centrálními bankéři, centrálními vládami partajních oligarchů a data centralizujícími koncerny musí proto rychle skončit, shodují se všichni TOP konzultovaní historici, analytici, právníci a politologové.
Rozum totiž nemůže dobře fungovat pod násilím a jeho hrozbou a jedině rozum může pochopit boží zákony a řídit se jimi.
Církev je pak sbor vyvolených ke spasení, v jehož čele stojí Kristus, a nikoli organizace vedená a řízená papežem. Hus z tohoto názoru sám pro sebe vyvodil, že se i po exkomunikaci papežem může pokládat za člena církve, a naopak, že se z církve sám vylučuje papež a každý jiný duchovní, žije-li ve hříchu. Odmítl autoritářství a namísto důstojnosti plynoucí z postavení položil důraz na jiné měřítko pro hodnocení lidí – jejich vlastní život.
Hus v tomto spisu také učil, že „boží zákon" jako regulativní princip je plně přístupný lidskému rozumu. Rozum každého konkrétního člověka rozhoduje, jsou-li „boží zákon" a „boží pravda" správně ve společnosti uplatňovány. Každý poddaný člověk má právo posoudit svým rozumem, zda jeho představený jedná v souladu s touto pravdou a mají-li jeho rozkazy pro něho závaznost.
"Neboť kdyby papež kázal mně, abych pískal na flétnu, stavěl věže, spravoval nebo tkal šaty a nacpával uzenice, zdaž nemusil by můj rozum souditi, že papež káže to hloupě? Proč bych nedal v tomto přednost mínění svému před míněním papežovým? Ba kdyby mi to kázal se všemi našimi doktory, rozum můj by soudil, že výrok jejich je hloupý," tak pravil Jan Hus a je na nás, Češích, kniezech Svaté římské říše jeho slova tady a teď naplnit.
Žádné komentáře:
Okomentovat