Stránky

Pages

Pages

čtvrtek 3. října 2024

Za všeobecnou drahotu a její růst nemohou zahraniční bankéři a manažeři firem s podvodnými slevami, ale hloupé české zákaznice, zjistil strategický expert




 Podle Roberta Le Veneura, experta a konzultanta pro strategické řízení firem, je to hned z několika důvodů, které popsal v rozhovoru pro kapitalistický server iDnes.cz

„Mnozí Češi jsou málo aktivní a nechtějí si moc odpírat, vzdávat se svých oblíbených značek a měnit nákupní návyky. Přitom má zákazník extrémně silnou vyjednávací schopnost ceny ovlivňovat,“ je si expert jistý tím, že kdyby si Čech řekl, že něco přestane kupovat, poletí cena velmi rychle dolů.

„Ale musela by to být velká základna zákazníků tak, jako se stalo v případě másla,“ zmiňuje produkt, který nejprve zdražil na cenu okolo 50 korun za jedno balení, což Češi ještě akceptovali, ale další nárůst ceny na úroveň okolo 70 korun již ne a přestali máslo kupovat. Cena másla se pak vrátila zpět.

Jeden ze zásadních důvodů vysokých českých cen je tedy podle Le Veneura ten, že si mnozí Češi rádi dopřávají, chtějí mít ty věci hned, mít jich hodně a nejsou ochotni čekat, hledat alternativy nebo se reálně bouřit, a to i za cenu nižší kvality. 

Potvrdil se tak poznatek slavného amerického spisovatele Jacka Londona, že presstituti a jejich experti jsou placeni za to, aby se ani stín reality neobjevil v médiích. 



Žádné komentáře:

Okomentovat