Pokud nedohoda vzniká v důsledku odlišného ocenění toho, jaká rozdělení výplat je pro každého z hráčů přijatelné a jaké ne, a pokud toho odlišné ocenění má svůj původ v odlišném vidění budoucího vývoje, snažte se vyjednáváním dosáhnout větší shody v pohledu na budoucí vývoj a případně k tomu využijte i vnější autoritu.
Poznámka týkající se pohledu prizmatem kompozitní výplaty:
Kompozitní výplatu v případě lineární aproximace lze vyjádřit takto:
x = xp + aX.(x - y)
y = yp + aY.(y - x)
kde xp, ypjsou primární výplaty, aX.(x - y), aY.(y - x) jsou korekce výplat vycházející z anticipace budoucího vývoje jedním i druhým hráčem.
Jak jsou tyto korekce velké? Musí platit:
x = xp + aX.(x - y) ≥ 0
y = yp + aY.(y - x) ≥ 0
tj. pokud má být rozdělení výplat přijato, nesmí mít žádný hráč zápornou výplatu.
Připomeňme si, že v ultimátní hře bývá většinou přijato až rozdělení výplat mezi navrhujícího hráče a hráče podmiňujícího svým souhlasem přijetí výplat 60:40 (přičemž někteří hráči ortodoxně trvají na rozdělení 50:50). Tj. korekční člen není v řadě případů zanedbatelný, ale je srovnatelný s primární výplatou, proto je i řadě, kde se hráči dělí o výsledek za společné akce pozorovatelný a doložitelný.
(Pokračování)
Žádné komentáře:
Okomentovat