„Už to nelze přehlížet: Německo a jeho vlajková loď, automobilový průmysl, potřebují restrukturalizaci. … Uzavírání závodů a propouštění jsou na pořadu dne. … Německo má nejvyšší ceny energií na světě, křehká infrastruktura zvyšuje náklady na logistiku, vysoké mzdové náklady a vysoké korporátní daně fungují jako brzdové špalíky, jsme v pasti přehnaných právních požadavků, které dále zvyšují administrativní náklady,“ napsal Deutsche server.
Německo prý postupně přichází o konkurenční výhodu, kterou má ve spalovacích motorech.
„Tato konkurenční výhoda nevznikla přes noc, ale spíše tvrdou inženýrskou prací po dobu 50 let. Ale auta zítřka budou poháněna elektřinou. Přirozené konkurenční výhody lithium-iontových baterií leží v Asii. Navíc auto zítřka bude víc než jen elektrické. Software a výkonné počítače vytvářejí kouzlo vozu zítřka. Chytrý kokpit se zábavními funkcemi a autonomním řízením jsou hodnoty, které zákazníci v Číně oceňují. Huawei, Tencent, Bai jidu, Nvidia a Google utvářejí auto zítřka,“ rozvedl dál myšlenku server.
V Čechách proto Němci ukončili výrobu laciných oblíbených benzínových vozů Škoda Fabia, Scala a Kamiq, neboť drahý Eniag na baterky téměř nikdo nekupuje.
Rovněž čeští dodavatelé součástek evropským automobilkám budou s drahou energií strádat, což dorazí cla na čínské vozy, shodují se TOP konzultovaní analytici. Experti iDnes si však myslí, že za všeobecnou drahotu mohou hloupé české spotřebitelky.
Žádné komentáře:
Okomentovat