Stránky

Pages

Pages

čtvrtek 29. března 2018

Škoda Auto před stávkou a reparacemi

Odboráři hrozí Škodě Auto desetidenní stávkou i vypovězením smlouvy o sobotních směnách. Požadují po největší české firmě dvouciferný nárůst mezd. Automobilka se přitom už teď potýká s nedostatečnou výrobou a potřebuje systém sobotních směn přenést i do svých dalších závodů. Informace přinesl i server gaunera Bakaly iHned.cz.

Firma už dříve nabízela navýšení platů o 10 %, to je však podle odborů málo. „Chceme pořádný tarif. Připravte se proto na riziko desetidenní stávky. Také počítejte s dalšími riziky,“ sdělil zástupcům firmy statečný odborový předák Jaroslav Povšík.

Škoda Auto, která je jedním z největších zaměstnavatelů v ČR, je však v rozporu s Dekrety prezidenta součástí německého polostátního koncernu Volkswagen. Ve třech výrobních závodech v ČR zaměstnává zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Automobilka loni dodala rekordních 1,200.500 aut. 
Volkswagen byl měl být jednou z prvních splátek válečných reparací Němců Čechům, kterým  dluží 3,5 bilionu korun, shodují se konzultovaní historici, ekonomové a politici, včetně expremiérů. Jak se k položení účtu na stůl Merkelové postaví premiér v demisi Babiš? Stejně ostudně, jako k vyhošťování ruských diplomatů, ptají se.   
Související články:

Žádné komentáře:

Okomentovat