Palivem Falconu Heavy je vysoce rafinovaný petrolej RP-1 s 34procentním obsahem uhlíku, uvedl The Conversation s tím, v raketovém nosiči bylo asi 440 tun petroleje. Jako okysličovadlo se používá tekutý kyslík, takže při spalování paliva vzniká hodně oxidu uhličitého.
"Takové množství uhlíku je ve srovnání s celosvětovými emisemi kapkou v oceánu, ovšem uskutečněním plánů SpaceX na start rakety každé dva týdny by se z uhlíku stal velmi rychle velký problém," napsal odborný portál.
Vypočítal, že roční uhlíková stopa, tedy suma vypuštěných skleníkových plynů nejčastěji uváděná v ekvivalentu oxidu uhličitého, by v takovém případě byla 4000 tun. Podle ekologické kalkulačky web carbonfootprint.com vychází jednosměrný komerční let z Prahy do New Yorku na zhruba půl tuny oxidu uhličitého na osobu.
Ač Musk doufá, že tesla bude kolem Slunce kroužit miliardy let, mnozí odborníci očekávají rychlý rozpad následkem radiace či nárazů mikrometeoroidů. Takový názor podle LiveScience zastává například chemik William Carroll z Indianské univerzity.
The Conversation také vyslovil pochybnosti o sterilnosti nákladu. "Existuje riziko, že po kolizi by se mohly solárním systémem šířit bakterie ze Země," poznamenal server s tím, že budoucí nález takových bakterií mimo Zemi by vnesl v rámci pátrání po mimozemském životě nejasnosti do jejich původu, neboť by lidstvo nemělo jistotu, zda je na místo nálezu samo nezavleklo.
Žádné komentáře:
Okomentovat