Pod sluncem se neděje nic nového; co bylo včera, bude i
zítra, historie se opakuje a kdo se nepoučí z frašky, prožije ji jako
tragédii. Nebo naopak?
Je užitečné vracet se k pramenům, i kdyby byly kalné.
Vraťme se tedy do doby, na kterou ještě mnozí z nás
dosáhnou vlastní pamětí. A když nedosáhnou, dobře jim tak.
Dnes učitelé straší už i prvňáčky bolševismem. Agitaci si
nemusí pracně vymýšlet, výstižněji než Hitler to beztak nevyjádří. Samozřejmě
s výhradou, že vypustí „Židy“:
„Muselo se s nimi (Židy) zacházet jako s bacilem
tuberkulózy, kterým se mohlo nakazit zdravé tělo. To nebylo kruté, když i
člověk vzpomněl, že i nevinní tvorové přírody jako zajíci a jeleni museli být
zabiti, aby nedošlo k újmě. Proč by tedy měl člověk ušetřit ty zrůdy,
které k nám chtěly zavléci bolševismus? Národy, které se nezbaví Židů,
zaniknou.“
Ani Evropská unie není třeskutá novinka.
Puzení ke sjednocení kontinentu má jako všecko lidské konání rozmanité či
dokonce protichůdné důvody i cíle. Když odhlédneme od dnešní EU, zatím nejblíže
byl svaření Evropy do jednoho kusu Adolf Hitler. Nebylo to tak dávno, jak se zdá.
Vůbec neuškodí, když se na projekt, který měl učinit Třetí říši sjednotitelkou
a neomezenou vládkyní Starého světa, podíváme. Sjednocení se mělo dát ohněm a
mečem. Projekt se uskutečnil jen zčásti a jen na několik let. Pozdější
sjednotitelé sáhli k jemnějším nástrojům. Ba možno říci, že o nich začali
přemýšlet už v době, kdy se Třetí říše sunula volným pádem k zániku. Chuť
na Čtvrtou říši však rozhodně ani Německo, ani jeho bývalé soupeře neopustila.
Naopak, s jídlem roste chuť.
Názor nechť si každý udělá sám. Pokud najde nějakou
podobnost s dneškem, pravděpodobně ho napadne, že podobnost není náhodná.
Historie je matkou budoucnosti. Vlastně ani ne matkou, spíš
sestrou nebo nanejvýš sestřenicí.
Válečný zločinec generál Stülpnagel, bývalý velitel německé
okupační moci v Paříži, si v lednu 1947 zahrál na Sibylu:
„Němci hospodářsky a biologicky v poměru ke svým
nepřátelům druhou světovou válku vyhráli a za 25 let budou s to, zahájit
poslední etapu svého boje o světovládu s větší nadějí na úspěch než
v roce 1939.“
I poučení z revolučního vývoje možno načerpat
v minulosti. H. B. Gisevius píše o lipském procesu s van der Lubbem:
„K tomuto státnímu převratu studenou cestou bylo
zapotřebí živé vývěsky, lajdáka, jehož bylo lze fyzicky ukázat ve vší jeho
zchátralosti, bylo potřebí nějakého drastického obětního beránka.“
Kdo si vzpomene na Zifčáka, nechť mne ze svých nebezpečných
úvah vynechá.
Gisevius jako by byl na Národní třídě v listopadu roku
onoho:
„V revolučních dobách může dobré heslo způsobit
zázraky.“
Což takhle: „Nejsme jako oni!“?
Nenosí se však dnes, co se nosilo ještě loni. Jasnozřivě
předpověděl další vývoj:
„Vítězství nezískali žádní idealisté. Rozhodující úspěch
přinesla kompaktní většina a tato teď vyplašená, povykující masa chce teď svoje
úroky. ‚Starý bojovník‘ – sociologicky spíše ‚hledač místa‘.
I pochybovači jsou strženi do proudu naděje a radosti.
Rozněcující heslo, nový rytmus, lidový způsob mluvy, mladistvě veselý zpěv,
vášnivé sliby!
Prapory, diplomy čestného občanství, holdovací telegramy,
přejmenovávání ulic.
Celý svět se dělí na padouchy a hrdiny, minulost a věčnost,
století nevědomosti a tisíciletí spásy. Platí zlaté pravidlo: revoluce se
nejfanatičtěji obracejí proti svým posledním protivníkům.
Kdyby dnes někdo uspořádat z oněch pohnutých dnů
zvukovou reportáž, lid by nevěřil vlastním uším, co všechno si tehdy dal
namluvit a co všechno sám přitom spolu nahlučel a nazpíval.“
Chybí jen jízda na koloběžce po staroslavném Hradu, ale tu
ani jasnozřivý Gisevius nemohl tušit.
Jeho kniha se nicméně čte jako manuál kontrarevoluce:
„O parlamentu se začíná hovořit jako o drahém zpěváckém
spolku, protože kromě povinného jásotu je mu dovoleno jen zazpívání obou
národních hymen.“
Kdyby Giseviovu knihu Až k hořkému konci četl Miloš
Jakeš, byl by býval oželel osudný víkend na Orlíku:
„V hodinách akutní krize se nikdy nemá chodit na
dovolenou. Přítomnost rovná se moc, mnohdy dokonce záchranu života.“
Nezdá se vám, že dnešek vypadl z oka včerejšku?
„Odpůrci režimu – uznaní nepřátelé státu – byli odstraňováni
studenou cestou: byli obklopeni kordonem mlčení, a to buď tak, že se jejich
jméno nesmělo objevit v tisku a jim samým bylo zakázáno jakékoli veřejné
vystupování, nebo že se o těchto zatracencích rozšířila pověst, jako by každý
styk s nimi měl pro odvážné přátele nebo známé těžké následky.“
Mazanější vítězové volí osvědčenou taktiku:
„Himmler z taktických důvodů u známějších osobností
dával přednost studené izolaci a sám se před všemi lehkověrnými slunil
v pověsti člověka velkomyslného, který nechává i uznané protivníky systému
pobíhat ‚na svobodě‘.“
Rovněž další rada, zaznamenaná Giseviem, je trvale
použitelná:
„Parlamentní aritmetice Hitler napomohl zatčením celé
komunistické frakce.“
Vraťme se do protektorátních Čech, nikoli Léta Páně 2018,
nýbrž 1944:
Národní politika 21. července horovala: „Buďme všichni
Prozřetelnosti vděčni. Ta rozhodla, aby Vůdce své dílo dokončil
s úspěchem. Zejména i my Češi. Vždyť i nás národní osud závidí
v první řadě na vítězství Říše v jejím boji proti mocnostem temna na
západě i východě, hlavně pak na porážce bolševismu.“
Dr. Robert Ley, náčelník německé pracovní fronty, oplýval
nápady, jak zvětšit příjmy německých dělníků. Například chtěl vytvořit obrovské
loďstvo, složené ze sta zábavních parníků pro dělníky. Snažil se ulevit bytové
nouzi vypsáním soutěže na obrovské stavební projekty. To mu jistě slouží ke
cti. Dej lidu do držky, dá ti do dížky. V Česku občas i obráceně: Dej lidu
do dížky, dá ti do držky.
Napsal také knihu natolik přehnaných chvalozpěvů na Vůdce,
že ho uvedl do rozpaků. Hitler dal celý náklad zničit až na jediný exemplář,
který zařadil do své osobní knihovny.
Kam se na Leye hrabe Petruška Šustrová nebo autoři písně
Závidím vám manžela, paní Havlová!
V norimberském vězení Ley sepsal traktát „Život nebo
slávu? Politický rozbor“.
Věnujme mu zvýšenou pozornost:
„Věk národů skončil; začíná věk kontinentů. Jednotlivé
národy budou hrát jen podřadnou úlohu; v příštích tisíci letech se rozvine
boj o udržení a zachování ras. Adolf Hitler vždycky předvídal toto rozuzlení,
věděl, že jestliže Německo podlehne, padne také poslední národ ve smrtelném
boji za všechny národy a státy a především za Evropu.
Dva kontinenty ovládají svět – Amerika a Asie, ačkoliv Asie
se dočasně skládá ze dvou velkých skupin, z Ruska a z Číny. Považuji
Anglii za část amerického kontinentu, neboť bez Ameriky a Ruska by se nikdy
nedostala tak daleko.
Uprostřed mezi Amerikou a Asií leží Evropa, která je
v současné době ovládána zpola tím a zpola oním činitelem. Bohužel,
demarkační čára probíhá středem Německa vzhledem k jeho zeměpisné poloze.
‚Kdo ovládá Německo, ovládá Evropu‘, praví staré přísloví. A v tom tkví
jádro celé věci. Proto půjde boj dál, dokud nebude otázka vlády rozhodnuta…
Nejhorší ze všeho je nebezpečí, že jestliže srdce Evropy,
Německo, se zastaví, celé tělo začne chřadnout a odumře. Jelikož však něco
takového jako vakuum ve světě nebo mezi národy není, zaplavila by Evropu Asie
se svými fantastickými populačními možnostmi. Amerika, která je sama
nedostatečně zalidněna, by se tohoto osidlování Evropy nezúčastnila a nemohla
by tedy o jejím osudu rozhodovat. Mocenský potenciál by se tedy nutně obrátil
ve prospěch Asie. Okupace by na věci nic nezměnila. Moc Německa a Evropy
v lidech a v energii by byla roztříštěna a asijská moc a asijské
obyvatelstvo by je všude nahrazovaly, jak se to děje už nyní.
Velmi významný důvod je to, že Asie má mocnou a dynamickou
Ideu – bolševismus. Proti ní nenašly až dosud západní národy rovnocennou
obranu. Každý si může myslet o nacionálním socialismu, co chce; ale až dodnes
to byla jediná idea, která dovedla sdružit své přívržence pevně proti
bolševismu. Jsem přesvědčen, že takový bude vývoj, dokud tomu nebude učiněn
konec. Německo – dokonce i dnešní Německo, německý lid – a jeho bývalí západní
nepřátelé – Amerika a Anglie, především Amerika – mají stále dosti moci, aby
zastavili a zvrátili tento vývoj…
Amerika je nyní beze všech výhrad světovým vítězem a tím i
vládcem nad světem. Vzhledem ke své technické a zbrojní převaze má dosti času,
aby mobilizovala pro svou potřebu stále existující síly Německa – Evropy a
použila jich tak, aby si zajistila svou hegemonii s konečnou platností…
Nacionálně socialistická myšlenka prokázala takovou
autoritu, vůdcovství a kázeň, že jí zatím není rovné. Může jí být stále
použito. I vůdce svým sebeobětováním může sálat z hrobu mystickou sílu,
která bude možná působivější než síla žijícího Adolfa Hitlera. Kdo dokáže
využít této síly, bude mít Německo a s Německem Evropu. Neboť získá na
svou stranu těch 80-90 milionů Němců; a jelikož myšlenky se nerozdělují podle
okupačních zón a moderní zpravodajské prostředky umožňují šíření myšlenek přes
demarkační čáry, zaváže si ten, kdo bude jednat tak moudře a tak jasnozřivě, všechny Němce…
Především německá mládež. Neoddávám se žádným iluzím;
přidali by se bez výjimky k Americe, kdyby Amerika měla odvahu podniknout
tyto kroky. Neboť já znám Němce jako málokdo. Vděčně se chopí americké ruky,
která je zachraňuje před zkázou…
Nyní se obracím k tobě, německý lide. Musíš se
rozhodnout buď pro, nebo proti, pro Ameriku nebo pro Asii. Nemáš jiné volby…
Asie tě pohltí a zaplaví. Německo a Evropa se stanou
součástí Asie. Všechno, co má hodnotu, vše, co je ušlechtilé, bude degenerovat,
německý lide… Vůdce odmítl uzavřít jakoukoli dohodu s Asií, protože věděl,
že by se Německo utopilo v přívalu. Vážil si, snad i obdivoval Stalina,
avšak vždy potřásl hlavou, jakmile někdo nadhodil otázku sblížení… Viděl
v Německu hráz, která tento příval zadržuje, a v tom také viděl svůj
úkol a své poslání.
Nyní je tato hráz protržena. Ty, německý lide, ji sám
nemůžeš znovu vystavět. Amerika ji musí vybudovat, jestliže si přeje sama žít,
a ty, německý lid, jí musíš v tom pomoci. Neboť pro tebe a pro Ameriku
není jiné možnosti.
Amerika netouží zbavit tě tvé národní individuality. Naopak,
musí si přát, aby sis ji podržel. Jednak je Amerika sama z evropské krve –
téměř z jedné třetiny je to krev německá – jednak to tvá individualita
dodává síly, které Amerika potřebuje pro nastávající zápas s Asií… Čím
těsněji spojíš svůj osud s Amerikou, tím bude pro tebe lépe…
Jen tehdy, začneme-li se zabývat vážně tímto problémem, můžeme
přikročit k dalšímu – uvést německý lid pod ochranu Američanů a učinit
z něho člena amerického společenství…
Tento krok musí být podniknut ve jménu Hitlerově, nikoliv
proti němu. Nacionálně socialistická idea – očištěna od antisemitismu – spojena
s rozumnou demokracií – je nejhodnotnější věcí, kterou může Německo
přispět. Bez této myšlenky je zřízení evropské zdi proti Asii naprosto nemožné.
Jedině národní socialismus působí usilovně proti bolševismu…
Akce musí být rozvíjena v naprosté tajnosti. Myslím, že
je to především v zájmu americké zahraniční politiky, aby si jejích zásahů
nepovšimla Asie příliš brzy. A je také v zájmu Německa, aby bylo používáno
této ilegální cesty při stycích s Němci i s těmi, kteří žijí na
východě a na jihovýchodě. A pak propaganda ve prospěch Ameriky a pro usmíření
se židy bude pronikavější, bude-li mít příchuť ilegálního romantismu. Znám
Němce, zejména mládež…
Jestliže se Amerika neujme vedení, ujme se vedení Asie!
Německo je bez vůdce; chce-li vůbec žít, a ono chce a musí žít, i kdyby to
znamenalo vzdát se poslední a nejvyšší hodnoty – své podstaty – pak se musí o
někoho opřít, buď o Ameriku, nebo o Asii. Asie je na pochodu, Amerika musí
sáhnout k činům a Německo se musí uchýlit bez váhání a s naprostou
důvěrou pod ochranu Ameriky…
V každé válce dosáhla vítězství správná strana. A
jelikož jsme byli my, Němci, vedení nacionálním socialismem, tak těžce
poraženi, je zřejmé, že jsme neměli pravdu. A jelikož antisemitismus tvořil tak
značnou část našeho programu, usoudil jsem, že v tom byla naše velká a
těžká chyba.“
Nacistický předseda gdaňského senátu Hermann Rauschning zaznamenal
slova předního ideologa „krve a půdy“ Darrého z léta 1932:
„Německo, jak tu dnes je, není biologickou jednotkou.
Německo jí bude teprve tehdy, až bude Evropou. Bez moci nad Evropou musíme
zakrnět. Německo je Evropa.
Potřebujeme Evropu a její kolonie. Německo je vždycky jen
počátek. Žádná evropská země není již celkem. Pro nás je to Evropa. Kdo ji
vyhraje, vtiskne pečeť příštímu věku. My jsem povoláni. Nepodaří-li se nám to,
zanikneme, jako zajdou všechny národy Evropy.
Železné jádro, ústřední velký stát uprostřed; Čechy, Morava,
Rakousko jako jeho integrální součásti; potom věnec malých a středních
nesamostatných státních útvarů; to je kostra německé veleříše. Baltské státy,
střední, na nejužší etnografické hranice ořezané a od východního moře odříznuté
Polsko, větší Maďarsko, Srbsko a Chorvatsko rozložené ve své součásti, zmenšené
Rumunsko, Ukrajina sestavená z několika samostatných složek, jihoruské,
kavkazské státy: to je budoucí spolková říše, která by dala Německu základ jeho
moci. Na severovýchodě pilíř Finsko, na jihovýchodě pilíř Gruzie. Vše však
jednotně udržováno společnou armádou, společným hospodářstvím i měnou,
společnou zahraniční politikou.
Ale to vše by zůstalo bez budoucnosti a jako pouhý efemérní
útvar, kdyby zde nebyla prováděna plánovitá populační a depopulační politika.
Velikým nebezpečím pro bílou nordickou rasu je velká biologická plodnost
východoslovanského člověka, který jako vše méněcenné nahrazuje nedostávající se
kvalitu kvantitou, to jest značnou plodností svých žen. Agrárním bolševismem
poválečné doby, to jest rozdělením latifundií na drobné rolníky, tato plodnost
ještě povážlivě stoupla. Znamená to, že je nutno slovanské malé zemědělce znovu
odpoutat od hroudy, nadělat z nich dělníky bez majetku, aby jejich
plodnost poklesla. Znamená to převést zemědělskou půdu v největším rozsahu
do rukou německé panské vrstvy. Velkostatkářem může být v celém východním
prostoru jen Němec. Sedlák jiného kmene musí se stát opět dělníkem, zemědělským
kočovním dělníkem i pro říši a nevyučeným dělníkem průmyslovým…
Je nutno mít odvahu k analfabetismu právě tak jako
k pohanství. Ideál všeobecného vzdělání je dávno překonán.
Jen když vědění opět získá charakter tajné vědy a nebude
obecně přístupné, bude opět moci zaujmout tu funkci, kterou normálně má, totiž
být prostředkem k ovládnutí lidí.“
Hitler vývody věrného palatina rozvedl:
„Jen jedno, moji stoupenci, musíte mít stále před očima.
Nebudeme nikdy dělat velkou politiku bez pevného, ocelově tvrdého jádra moci
uprostřed. Jádro osmdesáti nebo sta milionů soustředěně sídlících Němců!
K tomu jádru náleží Rakousko. To je samozřejmost. Náleží však k němu
také Čechy a Morava a náleží k němu západní oblasti Polska až k jistým
strategickým hranicím. Náleží k němu však také baltské státy, které měly
po staletí tenkou hořejší vrstvu německou. Ve všech těchto oblastech bydlí dnes
převážně cizí národní kmeny. A bude naší povinností, chceme-li založit svou
veleříši pro věčné časy, tyto kmeny odstranit…
Čechy přesadíme na Sibiř nebo do oblastí volyňských,
vykážeme jim rezerváty v nových spolkových státech. Češi musí pryč ze
střední Evropy. Dokud tam budou, budou vždy ohniskem husitsko-bolševického
rozkladu.
Kdo bude v budoucnosti vykonávat namáhavou a špinavou
práci, již bude vždycky zapotřebí v každé národní společnosti, spočívající
na práci? Má snad být ponechána některá část našeho německého lidu pro takové
otrocké služby? Řešení je v tom, že přikážeme k této otrocké službě
cizí evropské kmeny, Poláky, Čechy, Židy, Italy a tak dále.“
Dnes není nutno stěhovat Čechy ani méně cennější národy hned
na Sibiř, zvláště když zatím není volná. Postačí, když budou zručně a hlavně
lacino montovat.
Ale nechme Vůdce dokončit myšlenku:
„Nejde tu o to, vytvořit zde takovou pokojnou Panevropu
v malém, s dobrým strýcem Německem uprostřed, který by svým studujícím
synovcům příjemně krátil dobu studií. Nebudeme krmit ve velkém své vlastní
dědice. Nýbrž jednou provždy je nutno pro germánskou Evropu vytvořit věčně platné
politické a biologické základy. Moji stoupenci, my v prvé řadě nemyslíme
hospodářsky. Potřebujeme samozřejmě pšenici, olej a rudu těchto zemí. Nač
myslíme, to je zbudovat své panství na věčné časy a tak je zakotvit, aby bylo
zabezpečeno na tisíciletí…
I my budeme důslední a širokým masám poskytneme dobrodiní
analfabetismu…“
To se už bezmála podařilo. Zbytek dokončí inkluzivní školství.
Zapřáhnout se musí i náboženství. Vlastně spíš přepřáhnout.
„Z Ježíše nemůžete udělat árijce, to je nesmysl… Co
dělala katolická církev, když pohanům vštěpovala svou víru: udržet, co se
udržet dá, a dát tomu jiný výklad. Půjdeme nazpět po této cestě: velikonoce
nejsou již zmrtvýchvstání, nýbrž věčné obrození našeho národa, vánoce jsou
narozeniny našeho spasitele: ducha
hrdinství a svobody našeho národa… Nahradíme kříž naším hákovým křížem… Až budu
mít mládež, ať se staří belhají do zpovědnic. Ale mládež, ta bude jiná. Za to
ručím…
Naši rolníci nezapomněli na svou vlastní víru. Ta ještě
žije. Je pouze zakryta. Položila se na ni křesťanská mytologie jako vrstva
loje. Konzervovala tak samotný obsah hrnce…“
A co nedokončí hákový kříž, dorazí islámský půlměsíc.
Konečně přijde Hitlerův náčrt Evropské unie:
„Doprostřed postavím ocelové jádro velikého Německa, ukutého
v nerozbornou jednotu. Rakousko, Čechy a Morava, polský západ. Blok sta
milionů, nezničitelný, bez trhliny a bez cizích národností. Pevný základ našeho
panství. Pak východní spolek. Polsko, baltské státy, Ukrajina, Povolží, Gruzie.
Ovšem spolek, ale nikoli rovnoprávný partner, rozumějte dobře, spolek pomocných
národů, bez armády, bez vlastní politiky, bez vlastního hospodářství. A
nepomýšlím na to, že bych měl činit nějaké ústupky na základě citovém. Dejme
tomu obnovit Maďarsko. Nečiním žádného rozdílu mezi přáteli a protivníky. Doba
malých států minula. Také na západě. Západní spolek. Holandsko, Flandry,
severní Fransko. Severní spolek. Dánsko, Švédsko, Norsko…
Německo a Rusko se neuvěřitelně doplňují. Jsou přímo
stvořeny jeden pro druhého. Ale právě v tom tkví pro nás nebezpečí, že
budeme vysáti a jako národ se rozplyneme. Všimli jste si, jak Němci, kteří byli
dlouho v Rusku, nemohou být již nikdy Němci? Nesmírný prostor je
fascinoval. Vždyť Rosenberg je jen proto proti bolševikům, protože mu
znemožňují být Rusem…“
A teď, soušky učitelky, pozor!
„Nejsem jen překonavatelem, jsem také uskutečňovatelem
marxismu, jestliže to, co chtěl a co v něm bylo oprávněné, svlečeme
z jeho židovsko-talmudské dogmatiky…
Nemohou být dva vyvolené národy. My jsme národ boží. Neříká
to vše?“
Doufám, že říká. Moudrému napověz, hloupého kopni. Ale
prosím rychle, než bude pozdě!
Zdroj: internet
Žádné komentáře:
Okomentovat