Pivovary Staropramen se věcí zneužití jejich značky a fotografií Milana Rokytky poškozujících právo na ochranu osobnosti nijak zabývat nebudou.
"Dopis od pana Rokytky jsme zaznamenali jen skrze sociální sítě. Od něj nám žádný nedorazil. Celou tuto záležitost považujeme za jeho osobní věc, proto se k ní nebudeme vyjadřovat," tvrdil v Dotyku Pavel Barvík, manažer firemní komunikace Staropramenu, ačkoliv příslušný mail byl na adresu uvedenou na webu Staropramenu odeslán před publikováním v TOP Týdeníku. Případ proto převezmou právníci.
Každý má totiž právo na ochranu osobnosti a soukromí, zvláště když je v bezvědomí a nikdo nemůže jeho fotografie zneužívat k jakýmkoliv účelům bez písemného svolení s výjimkou zpravodajských účelů dle Občanského zákona.
Jinak se jedná o nekalosoutěžní praktiky, když si třeba konkurence nechá paparazzi nafotit unaveného sportovce se sklenkou s jejich logem a pak to bude jakoby v žertu šířit po sociálních sítích, podotýkají TOP konzultovaní právníci a varují před právním nihilismem i novinářským hyenismem. Zakročí kompetentní, ptají se závěrem.
Žádné komentáře:
Okomentovat